Tak přicházím s novými poznatky. No, pro mě novými. Už přicházím na chuť (pomalu) hře ve vyšších polohách. Spousta písniček se pak dá "uhrát" v jedné poloze, sem tam s přehmátnutím. A jak jsem k tomu dospěl? Prostě jsem v těch vyšších polohách začal hrát a pomalu získávám lepší orientaci na hmatníku. Tak že první poznatek, zkoušejte hrát ve vyšších polohách od začátku, získáte lepší orientaci na hmatníku a zrychlíte hru.
A teť k té rychlosti hry. Jelikož nehrajeme jenom country, folk a trampské, myslím ty starší, ale hrajeme i novější folk, nějaké Olympic a tak, tak se prostě s tou první polohou a pam pam pam nedá vystačit. I když, když hraju něco, co jsem v životě nehrál, tak tam to pam pam vrazím nějak tak podle citu a je to. Nejsem přeci profík a nejsem svázám žádnými takovými pravidly :-) . A najednou jsem zjistil, když už jsem rok trénoval Bitvu o karlův most a ne a ne to zahrát v plné rychlosti, tak 80% bylo maximum, abych nedělal chyby a "nešumařil" - nakonec jsem si doprovod zjednodušil - ale i tak. Začal jsem zjišťovat, že mě zdržuje vyšší dohmat. A tak jsem si ho upravil tak, aby struny nedrnčely, i když za ně vezmu trochu víc, ale přitom byl dohmat co nejnižší.
A když už jsem u toho, že "vezmu víc za struny". Jako naprostý samouk jsem začal hrát tak, ža jsem za struny bral více, spíš jako na basu. A pak jsem si u spousty basáků všiml, že hrají jakoby lehounce pravou rukou. Začal jsem tedy hrát lehčeji, samozřejmě při větším zesílení komba. To samozřejmě také vedlo ke zrychlení.
Já holt asi na všechno musím přijít nějak tak sám (taky jsem si mohl třeba na rok zaplatit učitele ?), každopádně videa jsem některá viděl, a působí na mě trocho kontraproduktivně. Prostě když vidím, jak jim to jde samo, lehce, přesně a krásně to zní, tak mě to spíš odradí. Možná, kdybych měl víc času trénovat?
A co Vy, jaké máte zkušenosti?